Propilkki 2 beta v. 0.6

Julkaisutiedot Propilkki 2 beta v. 0.6


Propilkki 2 beta versio 0.6 julkaistu 27.4.2008

© Procyon Products

propilkki@gmail.com

Tämä beta-versio on freewarea. Palautetta saa/pitää antaa yllämainittuun sähköpostiosoitteeseen tai propilkki-foorumille.

Team Procyon ei ota mitään vastuuta pelin aiheuttamista mahdollisista ongelmista tai häiriöistä tietokoneissa (tai käyttäjissä). Kaikki peliin liittyvät toiminnat ovat käyttäjän omalla vastuulla.

Peliä ei saa käyttää kaupalliseen toimintaan tai osana sitä. Kaikki julkinen toiminta (esim. osana tapahtumia tai esimerkiksi tallenteena oheistuotteena annettavalla CD-levyllä), jonka osana Propilkki 2:sta tullaan käyttämään, tulee olla Procyon Productsin hyväksymää. Toistaiseksi lupa Propilkin käyttöön osana julkista toimintaa on myönnetty pidemmäksi aikaa vain Virtuaalipilkin SM-kisojen järjestämiseen Lesnan Naputtajat RY:lle.

Propilkin käyttö mihin tahansa kilpailutoimintaan, joka on lakien vastaista tai luvanvaraista, on kielletty. Procyon Products ei ota mitään vastuuta tällaisesta toiminnasta. Jos kilpailutoimintaa pelillä järjestetään, Procyon Products ei ota mitään vastuuta Propilkin ja siihen liittyvien asioiden toimivuudesta tai toimimattomuudesta

Uudistukset versiossa 0.6
1) Mahdollisuus pelata ikkunassa.
2) Jälkikäteen liittyminen verkkopeliin. Host voi valita uudet tulokkaat mukaan kesken pelin F5:lla tai valikon kautta.
3) Liukas jää
4) Viisi uutta vesistöä (Kivijoki, Haapolahti, Hossalaislammet, Siikavalkeinen, Vuolasniva)
5) Copy-paste tuki IP-osoitteelle ja keskustelussa (ctrl+c, ctrl+v)
6) Osoitelista peleistä, joihon on aikaisemmin saatu yhteys
7) Kirjaimia ei huku kirjoittaessa nopeasti
8) Varmistuskysymys kun isäntä sulkee pelin
9) ”Aina päällimmäisenä” –asetus ikkunoidussa tilassa
10) Tervetuloteksti verkkopelissä (/hello –komento)
11) Korjaus toukan liikutteluun
12) Suojauksia verkkopelin huijauksiin
13) Nopeushuijauksen tunnistus ja autoban
14) Uusi nuoli (hiiren osoitin)
15) Säätilan muutos kesken verkkopelin
16) Vain yksityisviestit keskusteluun (F1)
17) Uusia grafiikoita järvellä
18) Muutoksia kalojen käyttäytymisessä
19) Uusia haalarinvärejä
20) Järvilista aakkosjärjestyksessä
21) Automaattinen pelin isäntä (autohost) ei toista samaa järveä, ellei kaikka järviä ole käyty läpi
22) Varattua aluetta pilkkijän ympärillä laajennettu
23) Muita pienempiä korjauksia ja parannuksia



Verkkopelin keskustelun erityiskomennot:

Komennot pelin isännälle:
/admin xx Asettaa admin-salasanaksi xx. Salasana poistetaan: /admin off. (katso vastaava komento pelaajille).
/wait n Asettaa pelien välisen odotusajan sekunteina (autohost).
/password xx Asettaa pelin salasanaksi xx. Salasana kysytään pelaajilta ennen peliin pääsyä. Salasana poistetaan: /password off.
/spect [on/off] Off = Jäällä olijat eivät nää odottavien pelaajien keskustelua (isäntä näkee).
/script [file.txt] Suorittaa tai lähettää 10 chat-viestiä tai komentoa tekstitiedostosta. Tiedoston tulee sijaita hakemistossa “static”. Tiedosto “autohost.ini” suoritetaan aina hostin käynnistymisen yhteydessä automaattisesti.
/lures [on/off] Satunnaiset 6 ylimääräistä pilkkiä käyttöön joka kilpailussa.
/hello Asettaa tervehdystekstin.

Komennot admin-pelaajille (ja pelin isännälle):

/mute N Mykistää pelaajan N yleisestä keskustelusta. Vain yksityisviestit sallitaan.
/unmute N Poistaa pelaajan N mykistyksen.
/kick Listaa pelaajat ja niiden numerot.
/kick N Potkaisee ulos pelaajan numero N ja estää liittymisen viideksi minuutiksi.
/kick N X Potkaisee ulos pelaajan numero N ja estää liittymisen X minuutiksi.
/unban Sallii jälleen kaikki kick-komennolla kiellossa olevat IP-osoitteet.
/admins Näyttää kaikki pelaajat, joilla on admin-oikeudet.
/autoban [on/off] Automaattinen huijauksen tunnistus, potkaisee pelaajan ulos pysyvästi (24h)

Komennot pelaajille:

/admin Näyttää onko pelaajalla admin-oikeudet.
/admin xx Kirjautuu adminiksi käyttäen salasanaa xx.
/names Näyttää pelaajat ja niiden numerot (numeroa käytettän yksityisviesteissä).
/N viesti Lähettää yksityisviestin pelaajalle numero N.
/ver Näyttää pelin isännän version.

Huom. Verkkopelin komennot ja niiden vastaukset ovat aina englanniksi valitusta kielestä riippumatta!



Seuraavat julkaisut:

Seuraava julkaisu tulee olemaan 0.7 beta, jonka keskittynee verkkopelin laajennuksiin tai muutoksiin riippen käyttäjien palautteesta . Todennäköisin julkaisu ajankohta on syystalvi 2008. Propilkki 2 final –version julkaisuajankohta on edelleen avoin. Siihen menee aikaa vähintään 2 vuotta. Todennäköisesti paljon enemmän tai sitten se ei valmistu lopullisesti koskaan (vaan sitä kehitetään niin kauan kuin pelaajiakin riittää).

Uudistukset versiossa 0.55.
1) Automaattinen pelin isännöinti (autohost)
2) Isäntäpelin (host) kaatumisvikoja korjattu
3) Salasanan tuki verkkopeliin
4) Admin-oikeuksien anto ja käyttö
5) Uudet chat-komennot: wait, help, admin, mute, unmute, unban, password, spect, script
6) Keskustelun liian nopean turhan täytön automaattinen esto (flooding)
7) Pelin kaatuessa debug.log-tiedosto kopioidaan automaattisesti talteen seuraavalla pelin käynnistyksellä.
8) Kolme viimeisintä kaatumis-logia säilytetään
9) Keskustelun saa piilotettua F1-näppäimellä
10) Graafisia korjauksia pilkki-ikkunan viehe- ja toukkagrafiikoihin
11) Muita pienempiä korjauksia ja parannuksia






Uudistukset versiossa 0.5.
1) Verkkopeli
2) Neljä uutta vesistöä (Jormuanlahti, Pohjalampi, Särkijärvi, Siikakoski)
3) Harjoittelu
4) Muutoksia kalojen käyttäytymisessä
5) Kisatyypin valinta myös yksinpelissä
6) Verkkopelissä pelaajat näkyvät kartassa
7) ALT+TAB korjauksia
8) Useita ääniin liittyviä korjauksia
9) Kaksi pelaajaa ei pääse enää samalle avannolle
10) Kairaus hiiren oikealla napilla
11) Muita vähäisiä korjauksia


Uudistukset versiossa 0.4.
1) Lyhyt turnaus kolmella vaikeustasolla + mahdollisuus voittaa uusia pilkkejä palkintona
2) Tuki erikoskisatyypeille (turnauksessa)
3) Kaksi uutta järveä (Niemisjarvet, Linlonlahti)
4) Neljä uutta kalalajia (seipi, säyne, sorva, puronieriä)
5) Tuki useille punnituspaikoille samassa järvessä
6) Mahdollisuus poistaa lumisade pilkki-ikkunasta
7) Asetuksiin pääsee “peli pysäytetty” –valikosta
8) Pelin prioriteetin voi määrittää asteikolla 1-3 (static\settings.dat)
- Prioriteetti on oletuksena 1 (maksimi), jos peli aiheuttaa käynnissä ollessaan ongelmia muille sovelluksille (palomuuri, virustorjunta), niin asetuksia 2 ja 3 voi kokeilla.
9) Muita vähäisiä korjauksia


Uudistukset versiossa 0.31.
1) Kuhan näkymättömyys korjattu
2) Käyttäjän pakottama näytön päivitystaajuuden valinta lisätty (static\settings.dat)

Uudistukset versiossa 0.3.

1) Lähtölaukaus -bugi korjattu.
2) Lumisade –efekti.
3) Säätilan muutokset.
4) Varjojen ja parvitietojen parannettu käsittely, nopeuttaa latausaikaa jopa 80%.
5) Kalojen kiinnostus eri vieheistä uusittu kokonaan yksilötasolle asti.
6) Kalojen käyttäytymista muutettu, reagointi syvyyteen, lähtöpaikat ja parvien lukumäärien vaihtelu eri tilanteissa.
7) Kalojen irroittamiseen kuluu aikaa, kello-indikaattori sille.
8) Neljä uutta lajia: harjus, rautu, kuore, kuha.
9) Englannin kielen tuki.
10) Iso voi viedä pilkin.
11) Äänensäätö mahdollisuus.
12) Kaksi uutta järveä.
13) Uusia objekteja (kota, kaislat, lumiset puut jne..)
14) Äänien hienosäätöä ja lisätty uusia puheita sekaan.
15) Vain monitorin tukemia virkistystaajuksia käytetään (Samsung TFT-näyttöjen ongelma).
16) Pelaajan nimi tallentuu oletuksena.
17) “SQRT-domain error” –ponnahdusikkuna korjattu.



Uudistukset versiossa 0.2.

1) Musiikit lisätty
2) Uusia ääniä lisätty
3) Ennätyslistat lisätty
4) Kartta lisätty
5) Syöntiä muutettu realistisemmaksi
6) Kolme uutta viehettä
7) Tuki näytönohjaimille, jotka eivät tue 640x480 moodia
8) Kaatumisia aiheuttava kääntäjävika korjattu
9) Lukuisia pienempiä korjauksia






BUGIRAPORTTI:

Kun löydät pelistä harmittavan bugin, niin olemme erittäin kiitollisia jos/kun raportoit siitä meille! Bugiraportin voit lähettää propilkki@gmail.com osoitteeseen.

Bugiraporttiin tarvitsemme seuraavaa tietoa:

1) Yhteystietosi (Sähköposti, halutessasi nimi, puhelinnumero, messenger-tunnus tai google-talk tunnus)
2) Laitteistotiedot (emolevy, näytönohjain, näyttö jne.. ja käyttöjärjestelmän tiedot)
3) Käytettyjen ajureiden tiedot (myös Direct X versio)
4) Mitä tapahtui? Virheilmoitukset on ilmoitettava SANATARKASTI!
- Missä vaiheessa ongelma ilmeni?
- Mitä teit, että ongelma tuli esiin?
- Mitä teit ennen sitä?
5) Liitä debug.log tiedosto mukaan liitetiedostoon, jos kyseessä oli varsinainen pelin ”kaatuminen”. Älä käynnistä peliä ennen kuin olet tuon debug.login lähettänyt. Jos ehdit käynnistää pelin uudelleen, viimeisin kaatumiseen päättynyt debug.log löytyy pelin hakemistosta nimellä: debug_crash1.log, lähetä tällöin se.




Hauskoja hetkiä Propilkin parissa!

Mikko Happo
Janne Olkkonen

Team Procyon

Ei kommentteja: